Specjaliści od rekrutacji pracowników

rekrutacja pracowników

Rekrutacja osób do pracy na różne stanowiska może mieć bardzo różny charakter. Mali przedsiębiorcy poszukujący pracowników na dłużej zazwyczaj przeprowadzają rekrutację samodzielnie, chcąc wybrać spośród kandydatów tych, którzy przypadną im do gustu. W wielkich firmach, szczególnie tam gdzie poszukiwani są specjaliści wysokiej klasy lub gdzie jest duża rotacja na stanowiskach niższego szczebla, często zatrudnia się specjalistów od human resources do tego zadania.

Na czym powinna polegać selekcja pracowników?

Rekrutacja pracowników to proces kilkuetapowy, zwykle ograniczający się do wyboru kandydatów spośród tych, którzy złożyli swoje CV oraz przeprowadzenia z nimi rozmowy o pracę. Procesy te wymagają ogromnej wiedzy na temat socjologii i umiejętności analizowania ludzkiego zachowania, szczególnie w sytuacjach stresowych. Rekrutacja powinna polegać na wyłonieniu spośród wielu kandydatów tych, którzy wykażą się odpowiednimi kwalifikacjami na to stanowisko i będą potrafili je udowodnić, oraz będą posiadali specjalne cechy osobowe wymagane na dane stanowisko.

Human resources

Jako że proces rekrutacji pracowników jest dość skomplikowany, czasochłonny i wymaga odpowiedniego podejścia do kandydatów, również pod względem układania dla nich pytań na rozmowę o pracę, często do tego zadania zatrudnia się specjalistów. Istnieje obecnie wiele firm z branży HR, które profesjonalnie zajmują się doborem pracowników dla różnych przedsiębiorstw.