Jak powinien wyglądać identyfikator?

Niezależnie gdzie się jest i kim się jest, identyfikator jest potrzebnym narzędziem, bez którego trudno o wstęp i rozpoznanie. Jednak, choć jest to tak esencjalny przedmiot, bardzo często jest źle wykonany, przez co redukuje się jego podstawową funkcję, a więc identyfikację.

Za duża ilość kolorystycznych dodatków, nieodpowiednia czcionka, a nawet zbyt niewielka konstrukcja – wszystko to kończy się nieudanym, ale praktycznym identyfikatorem. Jak tego uniknąć?

Aspekty dobrego identyfikatora

Jest tylko kilka rzeczy, o których trzeba pamiętać przy tworzeniu identyfikatorów. Co dokładnie będzie ważne?

Funkcjonalność

Na początku nie można zapomnieć o danych, które muszą zostać zamieszczone tak, aby były w pełni widoczne. Pole do personalizacji, które nie ma wpływu na czytelność całości, jest określane na granicy około 50%.

W innym wypadku trudno będzie o sprawne rozpoznawanie danej osoby. Z drugiej strony, nadużycie w przeciwnym kierunku zmniejszyłoby możliwość umieszczania logo sponsorów, samej firmy, czy eventu.

Praktyczność i estetyka

Z praktycznych elementów, warto postawić na podwójne mocowania smyczy, która przy pojedynczym zapięciu mogłaby przekręcać się, utrudniając komunikację między ludźmi.

Innym rozwiązaniem tego problemu jest umieszczenie danych osoby po dwóch stronach, co jednak redukuje miejsce na informacje dodatkowe.

Jeśli chodzi o estetykę, warto postawić na kolory, które zachowują odpowiedni kontrast, co pomoże w rozczytywaniu. Warto postawić na lekkość kolorów, która jednak będzie zwracać na siebie uwagę.