Czym jest content marketing i jako go wykorzystać w swojej firmie?

marketing w social media

Reklamowanie swoich produktów od zawsze opierało się na pewnej więzi z klientem. Właśnie tym zajmuje się content marketing, czyli utrzymywanie pewnego grona stałych nabywców. Przekłada się to nie tylko na stałe dochody, ale również na reklamowanie produktów między klientami. Dlaczego warto postawić na taką formę marketingu? W jaki sposób można tego dokonać?

Dlaczego warto postawić na marketing docierający do stałych klientów?

agencja marketinguWiele firm skupia się raczej na docieraniu do nowych klientów, gdzie mniejsze znaczenie mają stali nabywcy. Jest to częsty błąd, który powoduje, że przechodzą oni do konkurencji. Dużą zaletą content marketingu jest fakt, że pozwala on utrzymać stałą sprzedaż swoich towarów albo usług. Promuje się wtedy treści, które dotyczą jedynie wybranego segmentu klientów. Są oni już dawno przekonani do usług firmy – trzeba utrzymywać jedynie ich stałe zainteresowanie. Internet jest idealnym miejscem do takich działań, gdzie jest mnóstwo sposobów na docieranie do stałych nabywców.

Jeśli się na tym nie znamy lub brakuje nam czasu, warto skorzystać z firmy która zajmuje się profesjonalnie prowadzeniem kampanii content marketing innym firmom, dobrym przykładem jest firma Kohai.

Jak można promować się za pomocą marketingu treści?

Marketing treści może odbywać się na różne sposoby. Do klientów można dotrzeć poprzez:

  • publikowanie i tworzenie interesującej treści
  • przyciąganie uwagi poprzez media społecznościowe
  • budowanie zaangażowania przez działania dodatkowe np. konkursy z nagrodami

Content może przybierać tutaj naprawdę różne formy. Firmy tworzą posty, artykuły lub webineria przeznaczone wyłącznie do danego typu klienta. Często są to osoby dobrze zaznajomione z działalności marki. Trzeba je jednak przyciągnąć na dłużej, do czego mogą służyć memy, obrazki albo aktualne promocje.

Współcześni klienci mocno doceniają graficzne przedstawienie treści. Bardzo przydatni będą wtedy graficy. W marketingu treści często stawia się na wykresy, prezentacje albo grafiki. Zatrudnia się też znane i rozpoznawalne osoby, które reklamują produkty w sieci. W marketingu forma jest czasami ważniejsza od treści. Ta jednak również powinna stać na wysokim poziomie, dlatego dobrze zainwestować również w copywriterów oraz specjalistów od SEO.